What The Puck: digitaal sjoelen
In samenwerking met Play Heemskerk hebben we een digitale sjoeltafel ontwikkeld genaamd What The Puck. De vraag van Play Heemskerk was om het oer-Hollandse spel sjoelen aan te laten sluiten bij de huidige behoefte van de recreant. We gingen aan de slag de gehele spelbeleving van het sjoelspel. Een nieuwe naam, een nieuw model tafel, een nieuwe gameplay, nieuwe electronica, nieuwe software en een eigentijdse vorm van digitale puntentelling. Oftewel: Het gehele sjoelspel wordt opnieuw uitgevonden en krijgt een re-styling, re-branding en digitaliseringsslag anno 2025.
Het oer-Hollandse sjoelen naar een hoger niveau tillen!
Om het oer-Hollandse sjoelen naar een hoger niveau te tillen is teamCREATIE aan de slag gegaan met een design voor deze applicatie. Vervolgens is dit UX/UI design geïmplementeerd binnen de digisjoelen applicatie van Heemskerk. De achterliggende techniek van deze applicatie is REACT. Het gebruik van REACT in een webapplicatie zorgt voor een snelle en dynamische gebruikerservaring, maakt het mogelijk om herbruikbare componenten te bouwen, biedt een sterke community en veel beschikbare tools. Dit maakt het beheer van gegevens overzichtelijk en schaalbaar.
De vier hardwarecomponenten die hiervoor gebruikt zijn:
• Linux mini-pc
• Touchscreen scherm
• Grote monitor
• IR-sensoren
De interactieve sjoeltafel is uitgerust met een geïntegreerde mini-pc die verbonden is met een touchscreen en een grote monitor. Dit touchscreen, ingebouwd aan de zijkant van de tafel, fungeert als bedieningspaneel voor het spel. De sjoelbak zelf is uitgerust met sensoren onder elk van de vier scorevakken. Zodra een schijf in een vak terechtkomt, registreert de bijbehorende sensor dit en stuurt de informatie direct door naar de mini-pc. Hierdoor worden de scores automatisch bijgehouden en verwerkt. Boven de vier scorevakken bevindt zich een groter scherm waarop de behaalde scores worden weergegeven, zodat spelers altijd een duidelijk overzicht hebben van hun prestaties. Voorheen werd een eenvoudige Rasperry Pi gebruikt, een compacte computer met minimale capaciteit, die slechts beperkte weergave mogelijkheden ondersteunde. Nu is het systeem geüpgraded naar een krachtige mini-pc, waarmee ook video’s en geavanceerde animaties, kunnen worden getoond. Dankzij deze verbeteringen wordt de speler nog meer in het spel meegenomen en wordt de spelervaring nog dynamischer. Dit is sjoelen 2.0: geen gedoe meer met puntentelling, want dit gaat volledig automatisch.
Betaalterminal
Het spelsysteem is uit te breiden met een extra hardwarecomponent: de betaalterminal. De betaalterminal koppelt een bedrag en eventuele speeltijd aan het spel. Met de integratie van een betaalterminal wordt het starten van een spel eenvoudiger dan ooit. Spelers kunnen zelfstandig een sessie activeren door te betalen, zonder tussenkomst van personeel. Dit biedt niet alleen extra gemak voor de gebruiker, maar ook meer flexibiliteit voor de aanbieder.
Brandmovie
Onlangs zijn de opnames voor de brandmovie van What The Puck geweest. Stay tuned voor dit eindresultaat...
UX/UI
Rebranding
Front-end development
Inrichting Linux OS (mini-pc)
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Voor sommige soorten hebben we je toestemming nodig.
De noodzakelijke cookies en anonieme statistieken zijn altijd automatisch actief; als je op "accepteer alle cookies" klikt, accepteer je ook de optionele cookies. Wanneer je zelf wilt kiezen welke cookies je aanzet, klik je op “cookie instellingen”.
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Voor sommige soorten hebben we je toestemming nodig.