Marketing partner - Bouwen aan het digitale hart van de horeca

eten.meten.weten. Dat is de nieuwe merkessentie van NTF. Afgelopen zomer startten we met een branding- en positioneringstraject want we ‘voelden aan alles’ dat de oude essentie onvoldoende de lading dekte. Simultaan hieraan werden online campagnes ontwikkeld want tijdens de ‘verbouwing moest de winkel openblijven’.

Al snel hadden we de rode draad van de nieuwe branding en positionering te pakken. Tijdens de interviews met klanten, medewerkers én workshops bleek dat de ‘datamanagement’ hoek, de ‘way to go’ was. Maar hoe maak je dat relevant en duurzaam onderscheidend voor horeca en fastservice ondernemers? eten.meten.weten vat het mooi samen.

Door vervolgens ook de visual identity aan te passen, ontstaat een meer bold en outgoing merk. En dat past dan weer perfect bij de nieuwe ‘hero’ positionering. Al snel waren we het erover eens dat de launch van de nieuwe branding en positionering tijdens de Horecava moest plaatsvinden. Want waar kun je beter checken of je nieuwe positionering landt, dan tijdens een beurs voor de klanten?! We combineerden de nieuwe brand identity met strakke en grote visuals én toonden concrete bewijslast voor ‘Hét horecaplatform van Nederland’. Het resultaat? Veel bezoekers en een mooi aantal reeds uitgebrachte offertes.

De branding en positionering werd ook door vertaald naar marcom middelen zoals online campagnes, brochures en social media.

eten.meten.weten.

Vertel ondernemers niet hoe goed je een product maakt; vertel ondernemers hoe goed jouw product hen maakt.” Dat is wat we samen met INOVA hebben doorgevoerd in de nieuwe positionering van NTF. De creatieve doorvertaling is goed te zien in verschillende uitingen zoals de brochure en de Horecava stand. INOVA leeft zich in en denkt mee op zowel strategisch als uitvoeringsniveau. Kortom de juiste marketing-en communicatiespecialist voor NTF!

Elke Lausbert - NTF