Berkleba

Van een productenmerk naar een organisatiemerk

Van een productenmerk naar een organisatiemerk

Van een productenmerk naar een organisatiemerk
Berkleba is al jaren toonaangevend en succesvol in de markt van professionele lijmen en tapes. En toch was er het beeld dat er met net wat meer structuur, focus en creativiteit meer uit te halen viel. Daarom zijn we samen aan de slag gegaan om een marketingstrategie te ontwikkelen en deze te vertalen naar een gestructureerd marketingplan met een eigen verhaal, onderscheidende contentformats en een effectieve inzet van middelen en kanalen. Dat alles op een manier die past bij de omvang van de organisatie. 

Specialismen
  • Positionering, Marketingstrategie, Content creatie, Concepting, Video, Online marketing
teamINOVA
  • Ivo
  • Loeki
  • Linda
  • Jarno
  • Ellie
Betrokken teams
lijmen
lijmen
lijmen
lijmen
lijmen
lijmen

Het merk rijker laden
We starten met een nieuwe positionering: van productgericht naar meer waardengedreven, waarmee het merk is verrijkt met zachte waarden. Een merk dat laat zien wat er schuilgaat achter de lijmen en tapes: mensen die verbinden, plezier hebben in hun werk en niet loslaten totdat ze dé bevestigingsoplossing hebben gevonden. Die merkwaarden hebben we zichtbaar gemaakt in een visueel concept en vertaald naar een contentstrategie met herkenbare formats die het merk nog verder laden. 

Een marketingplan dat werkt
Naast de positionering ontwikkelden we ook de marketingstrategie en het bijbehorende plan, gericht op zowel de korte als lange termijn. Een praktisch plan dat richting en focus geeft om samen de gestelde doelen te bereiken. Als onderdeel hiervan maakten we een bedrijfsvideo waarin het verhaal van Berkleba tot leven komt. Een video die laat zien dat Berkleba fanatieke verbinders zijn: mensen die al jaren een brug slaan tussen denken en doen. Die er zijn voor de korte én de lange termijn, en die plezier vinden in hun werk en het contact met klanten.

We werken samen
We werken samen volgens onze beproefde aanpak: de INOVA-Roadmap. Een aanpak waarbij we daadkrachtig en gestructureerd te werk gaan om maximaal resultaat te behalen. Dit doen we met de flexibele inzet van onze specialisten, op locatie of vanuit ons kantoor. We adviseren, denken mee, voeren uit en sparren. Altijd met heldere prioriteiten en focus. Een samenwerking op basis van vertrouwen en dezelfde drive om het beste uit het merk te halen. 

Het resultaat

  • Een duidelijke merkpositionering 
  • Een consistent merkverhaal, visueel en inhoudelijk
  • Een concrete contentstrategie met herkenbare formats
  • Een marketingplan dat werkt in de praktijk op korte én lange termijn
  • Een samenwerking die voelt als één team. Samen geven we uitvoering aan de marketing. 
Het is fijn een sparringpartner te hebben die onze strategie naar een hoger niveau tilt. INOVA raakte ook met de vertaling naar creatie precies de juiste snaar.
Marjan Peters Berkleba