Content is Koning

Door

Tegenwoordig worden we overspoeld met content. Zeker nu in deze (corona)tijd, waar fysieke oriëntatie in het aankoopproces aanzienlijk minder is, is content nog belangrijker geworden voor bedrijven om onder de aandacht te komen en te blijven. Alles wat je online hoort en ziet is content; tekst, beeld, video, podcasts, infographics etc. De kwaliteit van de content is bepalend of deze een kroon verdient. Gedraag, schrijf en kleed je als een koning en de kroon op je werk volgt (heb wel geduld).

Gedraag je als een koning

Als je aan de slag gaat met het genereren van content, dat een belangrijk onderdeel betreft in de inbound marketing strategie, is het belangrijk om te weten wie je doelgroep is en wat hen interesseert en drijft. Het is dus de kunst om precies te begrijpen naar welke informatie jouw doelgroep op zoek is om vervolgens met relevante content op het juiste moment en de juiste plek hierop in te spelen. Hoe meer interesse in je doelgroep, hoe meer verbinding en verbeelding er ontstaat, waardoor jij weet waar de behoeften liggen. Het opstellen van persona’s, een gedetailleerd profiel van een gebruiker, helpt hierbij.

Ook het in kaart brengen van een klantreis, het traject en alle contactpunten tussen een consument en een merk/product/dienst, gaat helpen om op het juiste moment en de juiste plek de relevante content aan te bieden. Want, het zou jammer zijn als je precies weet wat jouw doelgroepen drijft, maar ze niet bereikt door de inzet van verkeerde kanalen of verkeerde momenten.

Dus wees een koning en verdiep je oprecht in de interesse, uitdagingen, drijfveren, mediakeuzes en het proces van oriëntatie tot aankopen van je doelgroepen.

Schrijf als een koning

Tekst is een belangrijk onderdeel bij het genereren van content. Of het nu gaat om gesproken of geschreven woord. Beide komt voor en is tekst de basis. Bij inbound marketing is het van belang dat je dezelfde taal spreekt als de doelgroep. Je wilt natuurlijk dat jouw teksten door de doelgroep gevonden en gelezen worden en daarom is altijd goed om ook een zoekwoordenonderzoek te doen. Uit dit onderzoek komen belangrijke zoekwoorden die je verwerkt in de content. Voor dit zoekwoordenonderzoek gebruiken wij de tool Semrush.

Enkele andere tips voor het genereren van relevante teksten:
- Houd continu voor ogen voor wie je de tekst maakt
- Heb de boodschap helder
- Weet op welk medium en welk moment je de boodschap gaat communiceren
- Geef antwoord op (veel gestelde) vragen, uitdagingen, behoeften van de doelgroep
- Heb inzichtelijk wat je doel is met de tekst
- Schrijf foutloos

Kleed je als een koning

Het oog wil ook wat. En dat is zeker zo. Een aansprekend beeld passend bij het onderwerp en de interesses van de doelgroep maakt de kans groter dat mensen verder lezen, kijken, klikken etc.
Kijk maar eens naar jezelf. Hoogstwaarschijnlijk ben jij ook eerder getriggerd door een mooi en aantrekkelijk beeld en al helemaal als dit aansluit bij je interesses en het wordt vertoond op het juiste moment.

Wil jij ook aan de slag gaan met het genereren van content, pak dit dan aan als een koning.
Hulp nodig? Neem gerust contact met mij op via angeliek@teaminova.nl of bel naar 085-484 1200.

INOVA gelooft in flexibele marketingcommunicatie. Inzet van één of meerdere specialisten vanuit verschillende disciplines op basis van de vraag die er op dat moment ligt. We werken volgens de unieke INOVA-roadmap aan gestelde doelen. Dat maakt jou en ons onderscheidend. Want hey… we are you.