Waarom moeilijk doen als het samen kan?

Door

Het marketingcommunicatie vak is veranderd, verandert nog steeds en zal constant blijven veranderen. Of ik dat allemaal bij kan houden? No way! Maar gelukkig werken we bij INOVA met +40 mensen met ieder hun eigen specialisatie. Dus alles wat ik niet weet, kan ik altijd aan iemand navragen. Heel fijn, zo’n team van specialisten waar ik mee samen mag werken! Samen weet je tenslotte meer dan alleen. En dat geldt ook voor de klanten waarmee ik samenwerk!

Samen vooruit denken

We ervaren een toenemende behoefte binnen organisaties aan strategische marketingkennis, maar ook specifiekere hulpvragen m.b.t. de weg er naar toe. Hoe ziet dat proces er precies uit, van strategie naar uitvoering? En wanneer bouw je pas-op-de-plaats-momenten in om te kijken hoe het gaat en of er bijsturing nodig is (lees: vooruit denken). We nemen je graag stap voor stap mee in het proces. Maar dan wel SAMEN.

Uitbesteden kan. Zelf doen ook.

Een samenwerking met INOVA betekent niet automatisch dat alle marketing en communicatie taken ook uitbesteed moeten worden. Vaak hebben organisaties uitstekende mensen in dienst die genoeg kennis en kunde in huis hebben dit zelf te doen. Met daar waar nodig soms wat coaching, sturing of gewoon extra handjes. Ook ervaren we dat bedrijven de behoefte hebben om alles zelf te willen begrijpen. Dat is natuurlijk top! We delen graag onze kennis en ervaringen en leren op onze beurt juist weer van de mensen en organisaties waar we mee samenwerken.

Samen = vertrouwen

Kortom: de kunst zit ‘m in een goede samenwerking, die gebaseerd is op vertrouwen. Samen bepalen we concrete marketing en/of communicatiedoelstellingen en samen gaan we aan de slag om ze te verwezenlijken. SAMEN zijn we een onwijs sterk team. Zoveel meer dan één persoon van wie men vaak gouden bergen verwacht (de duizendpoot). Dat kán gewoon niet. Of je bent echt een genie, dat kan ook.

Eén team, met ieder ‘z’n ding’

Ook bij specifiekere marketing en/of communicatie vraagstukken zie je steeds vaker teams ontstaan. Een team met een gezamenlijk doel, maar met eigen specialismes. Bijvoorbeeld: een strateeg met de helikopterview, die plannen maakt, doelstellingen en resultaten in het oog houdt, de salesmanager die precies weet hoe de doelgroep in elkaar zit, een online marketeer die het plan door vertaalt naar online doelstellingen en activiteiten en een creatieveling die het geheel in een perfect visueel jasje steekt.

Dynamiek zorgt voor versnelling

De gouden combi van zo’n team is een mix van mensen uit je eigen organisatie én de specialisten van INOVA. Welke dat moeten zijn, hangt natuurlijk af van het soort project. Je zult zien dat de dynamiek binnen zo’n team ervoor zorgt dat het plan of project in de versnelling komt, doordat je elkaar enthousiasmeert en samen wilt gaan voor de beste resultaten. Op die manier heb je met interne en externe specialisten álle benodigde ingrediënten om tot een succesvol eindresultaat te komen. En dat mag dan ook SAMEN gevierd worden!

Organisaties waar ik mee samenwerk op deze manier, zijn o.a. BreeBronne Village en Salarispoint. Superleuk en leerzaam om te doen. Het geeft steeds weer nieuwe inzichten voor iedereen binnen het team. Ik hoop dat er nog vele mogen volgen, want ik ben ervan overtuigd dat dit de toekomst heeft. Wat denk jij?

INOVA gelooft in flexibele marketingcommunicatie. Inzet van één of meerdere specialisten vanuit verschillende disciplines op basis van de vraag die er op dat moment ligt. We werken volgens de unieke INOVA-roadmap aan gestelde doelen. Dat maakt jou en ons onderscheidend. Want hey… we are you.