INOVA Roadmap: de route wordt berekend…

Door

Steeds vaker komen er strategische, complexe marketing vraagstukken binnen bij INOVA. En ja, daar worden wij blij van! Van scratch af aan meedenken met de klant, of dat nu start-ups of scale-ups zijn, of ondernemers die voor een kruispunt staan.

INOVA Roadmap

Voor dit soort vraagstukken werken we volgens de INOVA Roadmap. Een logisch marketing stappenplan, waarbij de onderneming & INOVA nauw samenwerken. Niet voor de korte termijn, maar écht als partners. Waarbij uitgekiende plannen worden bedacht én uitgevoerd aan de hand van vooraf gestelde doelen.

Op weg naar succes

Dat doen we met een flexibel team, want hey, ieder heeft z’n eigen specialisme! Van strateeg tot uitvoerend vormgever, van (online) marketeer tot developer en van projectleider tot ICT’er. We are you! De INOVA Roadmap is de weg naar strategisch, tactisch en operationeel maximaal resultaat te halen uit je marketingactiviteiten! 

De INOVA Roadmap in een notendop:

  1. Positionering (het waarom, hoe en wat van ondernemen, positionering bedrijf of merk, onderscheidend vermogen, kernwaarden, storytelling)
  2. Creatief concept (visuele look & feel, huisstijl, uitstraling, slogan/payoff)
  3. Performance marketing (doelstellingen: SMART KPI’s, meetmomenten)
  4. Strategie en planning (hoe gaan we KPI’s behalen? Marketingcommunicatieplan: strategie, doelgroepen, klantreis, boodschap, welke online en offline middelen, planning)
  5. Energie en uitvoering (realisatie middelen en uitvoeren plan, meten, evalueren, bijsturen indien nodig)
  6. Voortzetting partnership (dóórpakken op het plan met de activiteiten, meten, evalueren, bijsturen wanneer nodig)

Neem de tweede afslag

Zie het maar als een soort navigatiesysteem. Je voert een bestemming in want je wilt van A naar B (einddoel). En van tevoren heb je natuurlijk al lang bedacht waaróm je er naartoe gaat. Soms zijn er omstandigheden waardoor je even een zijweg neemt, op de rem trapt óf juist flink gas bijgeeft. En ben je tóch even de weg kwijt? Dan kun je twee dingen doen: gestrestst rondjes blijven rijden (probeer om te keren!) óf genieten van de omgeving die je normaal niet had gezien. Even een beetje toeren en dan samen weer naar de juiste route navigeren.

Dit jaar ga je nog vaker en meer horen over de INOVA roadmap! Uiteraard ook met voorbeeldcases van reeds bestaande ‘roadmap-partnerships’. Denk b.v. aan BreeBronne Village, De Zoes of Rendiz. Wij geloven erin dat dit de weg is naar strategisch, tactisch en operationeel marketing resultaat. De roadmap geeft stap voor stap structuur aan het proces. Wil je al eerder meer weten over de INOVA Roadmap? Ik vertel je er graag meer over.

Bestemming bereikt.

INOVA gelooft in flexibele marketingcommunicatie. Inzet van één of meerdere specialisten vanuit verschillende disciplines op basis van de vraag die er op dat moment ligt. We werken volgens de unieke INOVA-roadmap aan gestelde doelen. Dat maakt jou en ons onderscheidend. Want hey… we are you.