Case: we are Salarispoint

Door

Salarispoint helpt, adviseert en ontzorgt ondernemers met alles wat met salaris en belonen te maken heeft. Van administratie tot software en HR-advies. Ook zijn zij partner voor accountants en administratiekantoren. Geen punt voor Salarispoint.

Herpositionering van Salarispoint

Meer dan zestien jaar geleden richt Pascal Smits (mede) het salarisadministratiekantoor Salarispoint op. In die jaren is Salarispoint gegroeid tot een full service salarisadministratiekantoor met een team van ruim 25 specialisten. Na jaren dezelfde uitstraling te hebben, was het tijd voor een nieuwe, eigentijdse uitstraling. Ook om als werkgever in de toekomst jonge vooruitdenkers te blijven aantrekken en zo ondernemers te blijven helpen met de HR-aspecten van hun business.

Toekomstvisie en positionering

Parallel aan het marketingtraject, dacht Salarispoint na over haar toekomstvisie. Deze combinatie zorgde voor een helder doel. Om vervolgens samen aan de slag te gaan met vragen als: hoe blijf je je doelgroep aanspreken? En hoe maak je hen bewust van hetgeen waar jouw organisatie voor staat? Wie is Salarispoint? Waar staat het merk voor? En waarom?

Van propositie naar verbeelding

De visie en het doel is helder: het is duidelijk wat Salarispoint wil uitstralen. Die propositie van Salarispoint wordt door onze beelddenkers vertaald naar een visueel concept met een eigentijdse en vernieuwende huisstijl. Het visueel concept is de kapstok voor alle cross mediale uitingen en geeft invulling aan de gekozen propositie. Een visuele uitstraling die aansluit bij de propositie en de doelgroep van Salarispoint. Verrassend én met een portie lef!

Plannen maken en uitvoeren

Gelijktijdig met het ontwikkelen van een nieuwe look & feel, werd een plan opgesteld om, op het moment van onthulling, het vernieuwde Salarispoint te presenteren aan de wereld. Het plan is in samenspraak met Salarispoint volledig uitgevoerd door de specialisten van INOVA. Uiteraard met tussentijds overleg, waaruit weer nieuwe plannen ontstaan. Deze zitten momenteel nog in de brainstormfase. Kortom: het verhaal van Salarispoint komt leven via diverse kanalen. Van een compleet nieuwe website tot een online campagne via social media.

INOVA gelooft in flexibele marketingcommunicatie. Inzet van één of meerdere specialisten vanuit verschillende disciplines op basis van de vraag die er op dat moment ligt. We werken volgens de unieke INOVA-roadmap aan gestelde doelen. Dat maakt jou en ons onderscheidend. Want hey… we are you.