Wat is een Service Level Agreement en waarom van belang?

Door

Een SLA staat voor Service Level Agreement. Ofwel een overeenkomst die we in samenspraak met de klant opstellen waarin de manier van ICT-dienstverlening wordt beschreven. Deze overeenkomst wordt altijd op maat gemaakt en hierin staat o.a. beschreven hoe we dienen te handelen bij bijvoorbeeld een storing of op het moment dat er een nieuwe medewerker is die een laptop nodig heeft. Een SLA is altijd toetsbaar en meetbaar.

Een SLA geeft rust

Op het moment dat er een ICT-uitdaging ligt waarbij de klant de dienstverlening van Agrippa nodig heeft, is het helder voor beide partijen hoe hierin wordt gehandeld. Denk aan bijvoorbeeld een nieuwe medewerker die een laptop nodig heeft. Het is bekend welke laptop, welke programma’s, binnen welke termijn deze nieuwe medewerker een laptop ontvangt. Alles staat beschreven in de SLA en wordt ook nagekomen. Op het moment dat er een grotere uitdaging is, bijvoorbeeld een storing, is een SLA cruciaal om de bedrijfscontinuïteit te waarborgen. Het geeft rust als dit in een SLA vastgelegd staat.

Drie mogelijkheden

Agrippa hanteert drie mogelijkheden voor het afnemen van een SLA: Classic, Comfort en Compleet.
Hoe meer ontzorging op ICT, des te hogere pakketkeuze en maandkosten.

1. Classic
We bieden hierbij het basisonderhoud, maar staan niet direct klaar bij helpdesk vragen en bijv. storingen.

2. Comfort

Hierbij bieden we basisonderhoud, beantwoorden direct helpdesk vragen en staan we klaar bij evt. storingen. Deze geeft letterlijk het gevoel van comfort.

3. Compleet
De basis van de optie is het comfort pakket met als aanvulling dat ook de hardware is inbegrepen en evt. de inrichting van de virtuele werkplek.

In samenspraak bepalen we welk pakket het meest geschikt is voor de organisatie.

Meer weten?

Wil je graag meer informatie over onze manier van werken? Ik vertel je er graag meer over. Neem contact met mij op via erwin.van.lieshout@agrippa.nl, bel of vul het contactformulier in.

INOVA gelooft in flexibele marketingcommunicatie. Inzet van één of meerdere specialisten vanuit verschillende disciplines op basis van de vraag die er op dat moment ligt. We werken volgens de unieke INOVA-roadmap aan gestelde doelen. Dat maakt jou en ons onderscheidend. Want hey… we are you.