De mens en IT

Door

IT speelt in 2023 een onmisbare rol in de veiligheid, continuïteit en productiviteit van je organisatie. Er bestaan tegenwoordig bijna geen bedrijven meer die nog zonder IT kunnen. Staat de IT-dienstverlening stil dan staan vaak ook één of meerdere bedrijfsprocessen (deels) stil. De vraag in dit geheel is echter: hoe onderscheid Agrippa zich ten opzichte van andere IT-spelers in het veld?

Net als iedere IT-partij proberen wij onze klanten natuurlijk zo goed mogelijk te helpen met hun vraagstukken en proberen we in hun wensen te vervullen. Toch pakken we het bij Agrippa anders aan.

1. ICT los zien van de techniek

Veel IT-partijen zien de vraagstukken van hun klanten enkel als technische vraagstukken. Kan ik een back-up lijn aanvragen voor mijn internetverbinding? Kunnen jullie er ook voor zorgen dat ik de bestanden op mijn NAS buiten de deur in kan zien? Kunnen jullie dienst X verkopen zodat wij werkzaamheid Y kunnen uitvoeren?
Alle vragen zijn vrijwel zeker met een ‘ja’ te beantwoorden. Toch wil dat niet zeggen dat het leveren van een bepaalde product of dienst op de manier zoals de klant dat wenst in te steken de juiste manier is.

Wij bij Agrippa positioneren ons als een interne IT-dienstverlener van jouw organisatie. Dat wil zeggen dat we ons letterlijk verplaatsen in de klant. We komen naar je toe om zo goed mogelijk met je mee te denken. Wat doet de klant? Welke processen maken deel uit van hun dienstverlening en welke zijn hier essentieel in? Maar ook: waar staat de klant over bijvoorbeeld 3 tot 5 jaar en welke wijzigingen brengt dat met zich mee op IT-gebied?

Daarom maken we eerst kennis met onze klanten, drinken we een kopje koffie en maken we een plan, want de medewerkers in je organisatie gaan immers ook verdwalen als tientallen (zichtbare/merkbare) IT-wijzigingen in een keer doorgevoerd worden. Bovendien verzorgt een big-bang methodiek ervoor dat er ook meer mis kan gaan en dat de oorzaak van een verstoring lastiger te vinden is.

2. Persoonlijk contact

Veel mensen zullen het herkennen. Je belt naar een dienstverlener en krijgt vandaag Eric er aan, volgende week Joost en volgende maand Kees. Veel bedrijven groeien als kool met als gevolg dat het steeds lastiger wordt om een vast aanspreekpunt te vinden binnen een organisatie.

Wij werken met een klein maar kundig team en zorgen er voor dat persoonlijkheid mogelijk is en blijft, of dat nu telefonisch, per mail, via de chat op onze website of via WhatsApp is. Bij ons heb je praat je nooit met een Chatbot.

We zien een steeds grotere behoefte bij bedrijven om één aanspreekpunt te hebben voor alle vragen. Agrippa werkt bovendien met vaste partners voor het uitleveren van bepaalde producten en diensten waardoor de eindgebruiker zijn vraagstuk bij ons neer kan leggen en wij weer direct kunnen schakelen met onze vaste partners.

3. Wij gaan verder daar waar de rest stopt

Veel IT-bedrijven bieden maar beperkt ondersteuning op bepaalde producten en diensten binnen een organisatie. Is de klant op zoek naar een specifieke oplossing welke ondersteund wordt door IT maar niet ondergebracht kan worden in een eigen dienst/product van Agrippa, dan gaan wij op zoek naar de juiste partner die bij ons, en bij de klant aansluit. Denk hierbij aan het (uit)leveren van (label) printers en diens materialen of het faciliteren van de tachograaf welke weer in verbinding moet staan met een weegbrug bij een transportbedrijf. De juiste partners, op de juiste klant, met ons als tussenpersoon. Dat is waar wij naar streven.

4. Schoenmaker, blijf bij je leest

Veel IT-bedrijven proberen alle denkbare diensten en producten onder één dak zelf in beheer te nemen. Wij zijn eerder voorstander van de welbekende uitspraak “Schoenmaker, blijf bij je leest”.

Om terug te komen op het zojuist genoemde voorbeeld van het leveren van een labelprinter bijvoorbeeld. Het klinkt relatief simpel maar er komt meer bij kijken dan menig klant voor ogen heeft: hoeveel printjes worden er per dag gedraaid? Is de werking van de labelprinter essentieel voor de dienstverlening en dient er een SLA afgesloten te worden op de printer? Welke etiketten moeten we hebben (breedte, lengte, bestand tegen weersinvloeden, bedrukking van logo’s, software die communiceert met de bedrijfssoftware van de klant)? Wie merkt op dat de printkop aan vervanging toe is?

Dit is slechts een voorbeeld, maar het moet duidelijk zijn: ieder bedrijf heeft haar eigen specialismes. Daar waar nodig gaat Agrippa de samenwerking aan met andere partijen; partijen die wel dag-in-dag-uit bezig zijn met deze specifieke productcategorieën.

Uiteraard onderhoudt Agrippa wel de communicatie tussen de klant en deze partij. Makkelijk, want dan heb je als klant slechts 1 punt van communicatie en facturering.

Koffie?

Ook benieuwd hoe Agrippa zich kan manifesteren als de interne IT-partner van jouw bedrijf? Bel of mail ons dan voor een adviesgesprek/IT-scan waarbij we jullie organisatie onder de loep nemen en een roadmap uitstippelen zodat jullie door kunnen gaan met jullie core business; zonder daarbij gehinderd te worden door de wijzigingen in de IT.

INOVA gelooft in flexibele marketingcommunicatie. Inzet van één of meerdere specialisten vanuit verschillende disciplines op basis van de vraag die er op dat moment ligt. We werken volgens de unieke INOVA-roadmap aan gestelde doelen. Dat maakt jou en ons onderscheidend. Want hey… we are you.