INOVA steekt de draak met het sectorimago van bureaus

Door

Potverdorie.

Wat hebben we het sectorimago als gezamenlijke marketingbureaus (en voorheen reclamebureaus) scherp weggezet.

Een bureau is toch altijd :
- Jong.
- Energiek.
- Big business.
- In voor pitches.
- Gebouwd op creativiteit en gevoel.

Dat scherp ontwikkelde sectorimago is erg handig. Behalve als je een speler bent, zoals INOVA & INOVAdev, die net anders in de markt wil staan. Waar het DNA niet matcht met het sector DNA. Of is het dan nog steeds er handig ? Op deze manier kunnen we ons natuurlijk wel lekker onderscheiden.

Een verklaring van dit sectorimago

Een verklaring kan gezocht worden in het “recent volwassen worden van de sector”. Voor opkomst van het internet (voor 2000) werd het vak gekenmerkt door creativiteit en weinig transparantie in de verdienmodellen. Iets waar de sector als imago nooit helemaal vanaf is gekomen. Door de opkomst van internet ontstond er een periode waarin alles nieuw en goed was. Internetbureaus popten uit de grond, gevolgd door social media professors en chat-GPT goeroes. Snelle successen werden behaald. Deze fase zijn we al even voorbij en groeit naar volwassenheid. Net als de zakelijke financiële dienstverlening, juridisch advies of ingenieursbureaus. Het imago is echter nog niet verdwenen.

Keuze voor een ander imago dat past bij INOVA

In onze positionering kozen we in 2013 al “een jasje” dat ons DNA past, waar opdrachtgevers blij van worden en waarin we het anders doen dan de sector. Eén positie waarin we uitgaan van kwaliteit, gelijkwaardige en langdurige relaties en een duurzaam verdienmodel. Bovendien zijn we veel gaan onderbouwen op basis van data. Altijd in combinatie met “gut feeling”. We blijven immers vooral bezig met nieuwe dingen. En het energiek imago hebben we behouden. Dat past lekker bij ons. Kortom : een jas die ons tot de dag van vandaag goed past en waarin we scherpe keuzes maken.

Onze belofte

Wij komen niet langs voor een pitch als er wordt gevraagd om een jong, energiek, te duur, creatief concept. We kiezen ervoor om samen te bouwen aan succes. Een traject waarin we elkaar leren kennen, doelen stellen, kennis uitwisselen, iets extra voor elkaar over hebben, op inhoud discussies uitspreken en samen successen behalen.

Heerlijk!

Voor onze opdrachtgevers, voor mijn collega’s en voor mijn rol als CMO.

INOVA gelooft in flexibele marketingcommunicatie. Inzet van één of meerdere specialisten vanuit verschillende disciplines op basis van de vraag die er op dat moment ligt. We werken volgens de unieke INOVA-roadmap aan gestelde doelen. Dat maakt jou en ons onderscheidend. Want hey… we are you.