Meer informatie?

Neem contact op

INOVA Roadmap

Onze jarenlange ervaring in marketingcommunicatie trajecten heeft geleid tot de INOVA Roadmap: een marketingaanpak waarbij we daadkrachtig en gestructureerd te werk gaan om maximaal resultaat behalen. Het geeft invulling aan het toenemende belang van marketing binnen een organisatie. Dit doen we met de inzet van ambitieuze marketingcommunicatie specialisten en het realiseren van (online en creatieve) energie waar de markt om vraagt.

INOVA Roadmap: het vertrekpunt
De roadmap begint met het in kaart brengen van de huidige én gewenste situatie: het vertrekpunt. Vergelijk het maar met het instellen van een navigatiesysteem: waar komen we vandaan (vertrekpunt A) en waar willen we naar toe met onze organisatie (bestemming B)?

  • Vertrekpunt A:
    Waar staan we nu? Wat gebeurt er al op het gebied van positionering, concepting, performance marketing en strategie?
  • Bestemming B:
    Waar willen we naartoe? Wat is ons bedrijfsmatige doel? Wat willen we bereiken?

Als we punt A en B helder hebben, kunnen we beginnen met het instellen van de navigatie: samen bekijken we wat er (nog) moet gebeuren op het gebied van positionering, concepting, performance marketing en strategie. Om vervolgens te starten met de reis. Let’s go!

INOVA Roadmap: de reis
Het vertrekpunt is bepaald, het doel is helder (de bestemming). Nu gaan we de roadmap in beweging brengen. Wij zetten onze expertises op strategisch, tactisch en operationeel niveau in en navigeren naar het einddoel). Met focus op de bestemming, doorlopen we samen de stappen en bepalen welke routes nodig zijn om daar te komen.

We sturen, adviseren en navigeren op de juiste weg voor vraagstukken als:

  • Merkidentiteit, propositie en positionering: wat is de dieperliggende betekenis van mijn organisatie of merk (de ‘why’) en hoe vertaal ik dit naar een onderscheidende kernboodschap en marketing- en communicatiestrategie?
  • Performance marketing: wat levert marketing mij op? En hoe stel ik vooraf doelen, KPI’s, KSF’fen en een budget?
  • Employee branding: hoe trek ik nieuw personeel aan en hoe houd ik mijn bestaande medewerkers betrokken?
  • Productintroductie: hoe zet ik marketing in om een vernieuwd businessmodel, product marktcombinatie of nieuw concept te introduceren?
  • Online marketing: waarom en hoe zet ik online marketing op een onderbouwde, meetbare en strategische manier in binnen mijn huidige marketingplanning?
  • Inbound marketing: hoe kan ik mijn doelgroep naar mijn organisatie toe bewegen door waardevolle content creatie?
  • Marketing management: ik heb tijdelijk extra, flexibel inzetbare capaciteit nodig door lead of ondersteuning op het gebied van marketingcommunicatie vanwege een project of vervanging


INOVA Roadmap: de routes
Het woord ‘route’ zegt het al: de weg die wordt bewandeld om bij de eindbestemming te komen. Bij INOVA kennen we 4 routes: creatief, online marketing, development en ICT. Welke routes nodig zijn hangt af van het einddoel en welke disciplines er al in de eigen organisatie aanwezig zijn. Met onze marcom specialist als navigator door het gehele marketingproces (de projectleider), om dáár te komen waar we willen komen. Met de juiste prioriteiten en focus.

Lees meer over de routes:
- Route development
Route creatief 
- Route online
- Route ict


Dé weg naar samenhang en effectiviteit
Periodiek blijven we meten en bespreken we gefundeerd of we nog op de juiste weg zitten óf dat we beter een nieuwe weg in kunnen slaan. We zetten data en trends samen om in strategieën, concepten en middelen die zorgen voor een organisatie die haar omgeving begrijpt, klanten echt kent en die de juiste route uitstippelt om mensen te binden en te boeien. Marketing en communicatie als motor van vooruitgang. De INOVA Roadmap als dé weg naar samenhang en effectiviteit!

Bewezen succes
De INOVA Roadmap bestaat sinds 2019. Hierin hebben we ervaring opgedaan en leermomenten doorgevoerd. Samen met onze opdrachtgevers zijn we zeer tevreden over de resultaten die we realiseren. Voorbeelden hiervan zijn: Breebronne Village, Rendiz, Livar, De Zoes, Daniels traprenovatie, Botany, Den Mulder Boomteelt, Salarispoint, Leven Lang Ontwikkelen (Gemeente Helmond), Bike Villas Travel, NTF, Re-Trac, VEBA, Bruynzeel Storage Systems, Bergs Advies en Restaria.

Plan een kennismakingsgesprek en krijg meer uitleg over de INOVA Roadmap.

Roadmap
INOVA

Positionering

identiteit

propositie

positionering

kernboodschap

concepting

Concepting

visueel concept

huisstijl

slogan

brandbook

performance

GONO GO Go / no go

Performance

KPI’s

doelstellingen

SMART

strategie

Strategie

marcomplan

marketingstrategie

doelgroepen

klantreis (online/offline)

boodschap

middelen

activiteitenplanning

budget

uitvoering

GONO GO Go / no go

Uitvoering

realisatie

energie erop

meetmomenten

conversie

partnerships

Partnerships

optie
Opdrachten
optie
Risicodragend
participeren
optie
Eigen concepten
structureel
monitoren
KPI’s
halfjaarlijks
voordenk
moment
jaarlijks
evaluatie
moment

Meer informatie?

INOVA Roadmap

Onze jarenlange ervaring in marketingcommunicatie trajecten heeft geleid tot de INOVA Roadmap: een marketingaanpak waarbij we daadkrachtig en gestructureerd te werk gaan om maximaal resultaat behalen. Het geeft invulling aan het toenemende belang van marketing binnen een organisatie. Dit doen we met de inzet van ambitieuze marketingcommunicatie specialisten en het realiseren van (online en creatieve) energie waar de markt om vraagt.

INOVA Roadmap: het vertrekpunt
De roadmap begint met het in kaart brengen van de huidige én gewenste situatie: het vertrekpunt. Vergelijk het maar met het instellen van een navigatiesysteem: waar komen we vandaan (vertrekpunt A) en waar willen we naar toe met onze organisatie (bestemming B)?

  • Vertrekpunt A:
    Waar staan we nu? Wat gebeurt er al op het gebied van positionering, concepting, performance marketing en strategie?
  • Bestemming B:
    Waar willen we naartoe? Wat is ons bedrijfsmatige doel? Wat willen we bereiken?

Als we punt A en B helder hebben, kunnen we beginnen met het instellen van de navigatie: samen bekijken we wat er (nog) moet gebeuren op het gebied van positionering, concepting, performance marketing en strategie. Om vervolgens te starten met de reis. Let’s go!

INOVA Roadmap: de reis
Het vertrekpunt is bepaald, het doel is helder (de bestemming). Nu gaan we de roadmap in beweging brengen. Wij zetten onze expertises op strategisch, tactisch en operationeel niveau in en navigeren naar het einddoel). Met focus op de bestemming, doorlopen we samen de stappen en bepalen welke routes nodig zijn om daar te komen.

We sturen, adviseren en navigeren op de juiste weg voor vraagstukken als:

  • Merkidentiteit, propositie en positionering: wat is de dieperliggende betekenis van mijn organisatie of merk (de ‘why’) en hoe vertaal ik dit naar een onderscheidende kernboodschap en marketing- en communicatiestrategie?
  • Performance marketing: wat levert marketing mij op? En hoe stel ik vooraf doelen, KPI’s, KSF’fen en een budget?
  • Employee branding: hoe trek ik nieuw personeel aan en hoe houd ik mijn bestaande medewerkers betrokken?
  • Productintroductie: hoe zet ik marketing in om een vernieuwd businessmodel, product marktcombinatie of nieuw concept te introduceren?
  • Online marketing: waarom en hoe zet ik online marketing op een onderbouwde, meetbare en strategische manier in binnen mijn huidige marketingplanning?
  • Inbound marketing: hoe kan ik mijn doelgroep naar mijn organisatie toe bewegen door waardevolle content creatie?
  • Marketing management: ik heb tijdelijk extra, flexibel inzetbare capaciteit nodig door lead of ondersteuning op het gebied van marketingcommunicatie vanwege een project of vervanging


INOVA Roadmap: de routes
Het woord ‘route’ zegt het al: de weg die wordt bewandeld om bij de eindbestemming te komen. Bij INOVA kennen we 4 routes: creatief, online marketing, development en ICT. Welke routes nodig zijn hangt af van het einddoel en welke disciplines er al in de eigen organisatie aanwezig zijn. Met onze marcom specialist als navigator door het gehele marketingproces (de projectleider), om dáár te komen waar we willen komen. Met de juiste prioriteiten en focus.

Lees meer over de routes:
- Route development
Route creatief 
- Route online
- Route ict


Dé weg naar samenhang en effectiviteit
Periodiek blijven we meten en bespreken we gefundeerd of we nog op de juiste weg zitten óf dat we beter een nieuwe weg in kunnen slaan. We zetten data en trends samen om in strategieën, concepten en middelen die zorgen voor een organisatie die haar omgeving begrijpt, klanten echt kent en die de juiste route uitstippelt om mensen te binden en te boeien. Marketing en communicatie als motor van vooruitgang. De INOVA Roadmap als dé weg naar samenhang en effectiviteit!

Bewezen succes
De INOVA Roadmap bestaat sinds 2019. Hierin hebben we ervaring opgedaan en leermomenten doorgevoerd. Samen met onze opdrachtgevers zijn we zeer tevreden over de resultaten die we realiseren. Voorbeelden hiervan zijn: Breebronne Village, Rendiz, Livar, De Zoes, Daniels traprenovatie, Botany, Den Mulder Boomteelt, Salarispoint, Leven Lang Ontwikkelen (Gemeente Helmond), Bike Villas Travel, NTF, Re-Trac, VEBA, Bruynzeel Storage Systems, Bergs Advies en Restaria.

Plan een kennismakingsgesprek en krijg meer uitleg over de INOVA Roadmap.