Zakelijk bellen via het internet. Hoe werkt het? En wat zijn de voordelen?

Door

Zakelijk bellen via het internet wordt ook wel VOIP genoemd. VOIP staat voor Voice Over Internet Protocol en is de nieuwe standaard op het gebied van zakelijk bellen. Niet te verwarren met digitaal bellen via bijvoorbeeld Microsoft Teams, want met VOIP maak je wél gebruik van een telefoonnetwerk. Je telefonie regelen via VOIP biedt enkele voordelen t.o.v. de traditionele telefonie. Ik heb de belangrijkste voordelen op een rij gezet. 

1. Kosten besparen

Ten eerste is VOIP goedkoper dan traditionele telefonie. Je hebt namelijk geen fysieke telefooncentrale nodig, waardoor je bespaart in aanschafkosten. Bovendien bespaar je je de kosten van een telefoonprovider, omdat de telefonie via het internet loopt.

2. Altijd en overal bereikbaar

Een ander voordeel is dat je met VOIP altijd en overal bereikbaar kunt zijn door het koppelen van een vast toestel op kantoor aan een mobiele telefoon. Als je bijvoorbeeld thuis wilt werken, hoef je het toestel van kantoor niet mee naar huis te nemen. Het is wél mogelijk om het toestel op iedere plek waar een internetverbinding is aan te sluiten en te gebruiken.

3. Doorverbinden binnen verschillende locaties

Verder biedt VOIP-telefonie het voordeel om door te verbinden binnen verschillende locaties. Omdat alles online geregeld is, verbind je een beller die binnenkomt op locatie X heel eenvoudig door naar locatie Y.

4. Clean desk

Steeds meer bedrijven hanteren een clean desk policy. Ook dan is VOIP handig, want met één internetkabel kun jij je werkplek inrichten, zowel met telefonie als internet. De telefoon lust als het ware het internet door. Zo heb je minder bedrading op en rondom je werkplek.

5. Via mobiele telefoon bellen met zakelijk telefoonnummer

Het is mogelijk te bellen met je mobiele telefoon, zonder dat je eigen mobiele telefoonnummer wordt weergegeven. Mocht jij je privénummer niet bekend willen maken, maar wel even moeten bellen, dan bel je gewoon met je mobiel en verschijnt het zakelijke telefoonnummer op het scherm van degene die je belt.

6. Koppelen aan andere systemen

VOIP is goed te combineren met andere systemen. Zo kun je VOIP bijvoorbeeld koppelen aan je Outlook agenda. Als je dan telefonisch in gesprek bent, ben je automatisch niet bereikbaar in de Outlook omgeving.

Wat zijn de wensen en behoeften van jouw bedrijf?

VOIP is af te stemmen op de wensen en behoeften van jouw organisatie. Zo kun je met een eigen ingesproken boodschap doorverbinden, bepaalde groepen aanmaken of filteren op bepaalde nummers. Bovendien is VOIP makkelijk uit te breiden naar grotere groepen mensen. Net waar jouw organisatie behoeften aan heeft.

Wij hebben veel kennis over VOIP in huis en kunnen dit voor alle MKB-bedrijven toepassen. Onze VOIP-oplossing gaat samen met een app waarmee je diverse zaken regelt. Zo bel je altijd en overal met het zakelijke nummer en kun je gespreksgegevens en gespreksduren inzien via de app.

Wil je graag meer informatie over VOIP? Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van VOIP voor jouw organisatie? Neem dan contact met mij op via danny.van.kimmenade@agrippa.nl of bel 0854 - 85 91 00.

INOVA gelooft in flexibele marketingcommunicatie. Inzet van één of meerdere specialisten vanuit verschillende disciplines op basis van de vraag die er op dat moment ligt. We werken volgens de unieke INOVA-roadmap aan gestelde doelen. Dat maakt jou en ons onderscheidend. Want hey… we are you.